Het aanbod

Lowland Yoga | Ashtanga Yoga  

Ashtanga yoga is een krachtige, dynamische yogavorm waarin houdingen elkaar opvolgen als een soort dans. De Ashtanga yogales staat vast. Iedere les heeft exact dezelfde opbouw. Je hebt daarin wel verschillende series. Een serie van 15 min, 30 min, 45 min en 90 min (Dit is dan enkel een serie).

Je begint voor de serie altijd met bewustwording van je ademhaling (Ujjayi-adem) en je lichaam (bandha’s). Je gaat met alle aandacht naar het moment. Daarna volgen de zonnegroeten. Dit zorgt voor energie en een warming-up van je lichaam. De zonnegroeten bepalen uiteindelijk ook het tempo van de serie. Na de serie heb je altijd een eindontspanning.De eindontspanning is erg belangrijk om de houdingen na te voelen en de adem op een natuurlijke manier te laten bewegen door je lichaam. Leonie geeft deze Yoga les van een uur. Hiervan wordt een serie van 30 minuten gebruikt. Je hebt totaal een uur, als je de zonnegroeten en eindontspanning mee telt.

Voordeel van Ashtanga Yoga/vaste series: Je weet naar mate je de lessen vaker volgt, wat er komen gaat. Hierdoor kun je geheel in je eigen flow de meditatie en de bewegingen uitvoeren. Je lichaam herkent de houdingen, je pakt het sneller op en gaat merken dat je de diepe verbinding met je lichaam kan ervaren.

Lowland Yoga | Hatha Yoga 

Hatha yoga is een rustige vorm van yoga. Een Hatha yogales wordt heel duidelijk opgebouwd en vormt een mooie balans tussen staande, zittende en liggende houdingen.
Tijdens de Hatha yogales voer je houdingen vaak eerst dynamisch uit ter voorbereiding op de statische houding. Tijdens de les ben je heel bewust van je adem en is de adem een verbindende kracht voor elke houding die je uitvoert. Je creëert ruimte, zachtheid en rust.

Je neemt tijdens de Hatha yogales vaak een gedeelte van het lichaam onder handen; bijvoorbeeld de wervelkolom, de schouders en de nek. Door middel van de ademhaling probeer je wat dieper in een houding te komen en bepaalde gebieden op te rekken. De houdingen zijn toegankelijk voor iedereen. Je kunt op je eigen niveau de houdingen uitvoeren; uitdagender of meer in een overgave.
Hatha yoga is op zaterdagochtend zeker een aanrader, een heerlijke start van het weekend! Maar ook doordeweeks, na het werk of tussen andere verplichtingen door. Het is een mooie manier van bewegen en ontspannen. Hierdoor weet je de rust en de goede energie terug te vinden in jezelf.

Lowland Yoga | Zelfsamengestelde Groeps-Yoga

Lijkt het je leuk om met een vrienden/vriendinnen groep samen yoga te beoefenen? Of met collega’s als team uitje of gewoon op het bedrijf tussen het werk door? Zo nu en dan of juist elke week? Alles is mogelijk bij Lowland Yoga!

Je kunt kiezen uit de onderstaande vormen van Yoga: Ashtanga/Power Yoga &  Hatha yoga

Lowland Yoga | Individuele Yoga

Herkent u een van de symptomen?

  • Burn out 
  • Emotionele disbalans 
  • Hyperventilatie 
  • Lichamelijke klachten 
  • Blessures 
  • Faalangst 

Mogelijk is Yoga een oplossing voor de symptomen. Samen proberen we tijdens de privésessie(s) erachter te komen waar jij behoefte aan hebt. Waar liggen jouw grenzen en welke tools heb je nodig om weer verder te kunnen? 

Door middel van yoga, meditatie en ademwerk proberen we samen tot de kern te komen. Vanuit daar gaan we opzoek naar de juiste balans die goed voelt voor jou. Het zijn geheel vrijblijvende afspraken. Je kunt elke week terug komen, maar ook maandelijks of eens in de zoveel tijd: Doe wat goed voelt voor jou. Leer jezelf en je lichaam kennen; Leer in je eigen kracht te staan. Personal yoga kan ook voor jou fijn zijn om eens een paar keer rustig bepaalde stappen door te nemen, met als doel later in te kunnen stromen bij de reguliere lessen.

De effecten van Yoga

  • Yoga maakt je lichaam sterker. Het helpt je spiermassa’s op te bouwen. Alle spiergroepen krijgen even veel aandacht wat ervoor zorgt dat je gebalanceerde kracht creëert.
  • Yoga maakt je flexibeler. Je spieren versterken en worden door middel van de Yogahoudingen verlengd. 
  • Bewustwording van je eigen ademhaling creëert rust voor jou en het lichaam. Het geeft je zelfvertrouwen en een goed gevoel wanneer je de (uitdagende) houdingen uitvoert en verbetert. Dit kun je ook op andere momenten voelen in je dagelijks leven: ja staat meer in je eigen kracht.
  • Yoga is goed voor een gezonde leefstijl, je zorgt zowel goed voor je lichaam als voor je geest. Hierdoor besef je wat goed is voor jou en welke punten je nog kan verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan je voeding en je slaap.
  • Yoga is goed voor de afvoer van lichamelijke afvalstoffen. Door de bewegingen en het zweten verlies je afvalstoffen: hier ga jij meer van stralen!

Lowland Yoga Ervaringen